Kathmandu - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Harrie Spijkers - WaarBenJij.nu Kathmandu - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Harrie Spijkers - WaarBenJij.nu

Kathmandu

Blijf op de hoogte en volg Harrie

22 Januari 2019 | Thailand, Bangkok

Hallo

Op het vliegveld van Bangkok was iedereen in het vliegtuig op tijd in gestapt De Boeing 737 taxiede naar de startbaan , maar brak de start af. Na 2 uur kregen we de mededeling dat we het vliegtuig moesten verlaten Er was een probleem met de GPS. Een paar maanden geleden is zo n 737 -max in Indonesië neergestort , doordat zeer waarschijnlijk de GPS niet goed werkte.

Twee uur later kon ik opnieuw in een 737 stappen , wel met gemende gevoelens.

In zomerkleding kwam ik aan in Kathmandu , waar iedereen lrond iliep in lange broeken , ski mutsen en , ski jassen. Ik waande mij in een ski dorp van de Alpen. Was het dan echt koud , nou nee ,14 graden Celsius.

Je wordt van af het vliegveld besprongen door mensen die allemaal iets van je willen. Effe wennen , Dus heb ik mijn donderop gezicht maar opgezet. , nou dat hielp niets. Mijn laatste redmiddel is dan , de blanke dove , act uitvoeren.
Een paar backpackers aangesproken voor een gezamenlijke taxirit , maar die zagen een reisje met een oude dove man niet zitten.

Hier lopen er wel veel rond excentrieke langharige , bebaarde , onverschillige backpackers.

In de toeristische wijk Thamel ,waar mijn gasthous is gelegen ,bevalt mij de sfeer niet. Honderden aaneen gesloten souvenirs winkels , ski kleding winkels , eettentjes enz. Not my place..
Voorbeeld waarom: Op zoek naar een telefoon simcard , werd mij in die wijk , verteld dat zo n card , special price , 25 euro koste, buiten de wijk heb de sim card gekocht voor 5 euro.

Door de straten rijden de nepalezen met hun hun bromfietsen zoals Max Verstappen op het circuit rijdt.

Er kwam geen einde aan de stroom van mensen met hun aanbiedingen , Als wespen die op honing afkwamen . Het lijkt hier we Bali , of Agra in India.

Snel heb ik voor mijn avondeten , een rolkoekjes gekocht en ben het gasthuis in gerend. Waar ze ook direct al begonnen over , trackings, camp 3, seeing Kathmandu , en cheap prices.

Als ik door het raam van mijn kamer uitkijk zie ik een groot gat , waarin een met geweld een graafmachine staat roken en te bulderen. Op die plek stond een hotel welke door de zware aardbeving van 3 jaar geleden in elkaar is gestort.
Ik had tijdens het inchecken al gevraagd hoe lang er in het bouwgat zou worden doorgewerkt. Till eight o clock.
Het is nu 23. 00 en het zonder uitlaat , stinkende , werkende onding gaat gewoon door met graven .

Welkom to Nepal

Uw manische reiziger

• 22 Januari 2019 - 08:42

Margot:

Hoi Harrie, jammer dat Bangla niet gelukt is.
    Hier valt denk ik wat te beleven voor jou!!
    en hoezo manisch, zo ben je toch altijd..... ;-)

• 22 Januari 2019 - 08:48

Anne Van Der Linden:

Hoi Harrie,
    dat je nou helemaal naar Kathmandu moet om een rol koekjes als avondeten te scoren, jij die zo van lekker eten houdt.
    Jouw aanpassingsvermogen kent geen grenzen!
    Ik was 35 jaar geleden voor het eerst in Kathmandu..... toen was het al heftig.....
    Met dit verschil: we hadden nog geen mobiele telefoons, dat scheelt weer.
    Geniet van je tocht.Weet je al wat je voor vrijwilligerswerk gaat doen?
    Lieve sneeuwgroet, Anne.