India treinreis - Reisverslag uit Bombay, India van Harrie Spijkers - WaarBenJij.nu India treinreis - Reisverslag uit Bombay, India van Harrie Spijkers - WaarBenJij.nu

India treinreis

Door: Harrie

Blijf op de hoogte en volg Harrie

30 Augustus 2015 | India, Bombay

Hallo
Namens mijn vrouw en mijzelf wil ik iedereen bedanken voor het sturen van de bloemen op mijn verjaardag. Wij waren tot tranen bewogen.
Vanmiddag werd ons medegedeeld dat onze lange nachttrein is gecanceld.
Alles kan en mag in ons schema veranderen maar deze trip niet. De volgende trein is op 12.9.2015. De reden, nobody knows. In een trein van 600 meter lang zitten ongeveer 2500 mensen. Dat betekent dat al het andere vervoer ook extra belast wordt.
Onze eerste treinrit was een feest.
Een coupe alleen voor ons twee, met twee bedden, airco tot het vriespunt, en roomservice.
Wat nu gedaan, er was nog een laatste mogelijkheid om op een andere plaats 40 kilometer verder op een andere trein te stappen, midden in de nacht en met andere faciliteiten. In vorige trein heb ik die faciliteiten al gezien. Houten banken, waar je als je super snel bent kunt zitten. Waar de Indiërs als het bij de deur te druk is via de raam naar binnengaan. De buitendeuren openblijven zodat er ook mensen buiten trein nog hangend aan de deuren mee kunnen rijden. Goede raad is duur, de treinkaartjes erg goedkoop, we gaan het proberen. Duur treinreis, 12 uur, open airco, de kosten: 4,23 euro p.p.
Weet wat ik ga doen, ik neem een koe mee de trein in. Die zijn heilig en daarvoor hebben ze hier diep respect. Jeanne kan het beest onderweg ook nog melken, we hebben dan verse melk welke we kunnen verkopen voor 88 roepie de liter. Jullie denken hij is gek, nou sinds ik gisterenmiddag een koe in een juwelierszaak zaak heb zien staan winkelen met een armband om zijn poot, dan is een koe in de trein toch niet gek?
Alleen als hij naar de w.c wil gaat dat niet, hij past niet door de deur.
Uw koeienmepper

  • 30 Augustus 2015 - 16:05

    Theo Van Hattum:

    bij deze mijn verlate gelukwensen voor je verjaardag Harrie.
    Geniet van jullie reis door India! Groeten

  • 31 Augustus 2015 - 12:08

    Jeanne :

    De treinreis overleefd achteraf viel het mee. Derde klas het kon nog ergerde coupé s bestonden uit drie bedden boven elkaar dan een gangpad en tegen het raam nog twee stapelbedden. De raambedden waren nog vrij daar in eerste instantie ons genesteld. Alles was nog in diepe rust. Op een gegeven moment heb ik me in het middelste bed geworsteld en een uur geslapen. Ja vier uur op is toch wat vroeg. Er lag een dame onder me die zich gedroeg als the Queen en bonkte zo dat ik mijn bed verliet. De samenstelling was inmiddels veranderd op het bed voor het raam lag werkelijk de happy Budah in het wit die ging liggen en de gehele bank voor zichzelf nodig had . The Oueen voelde zich niet lekker en ging ook liggen. De tussen bedden opgeklapt bleef er op een bank plaats over voor 6 personen wat echter niet lukte en Harrie op de grond ging zitten. O dat ko niet maar er werd geen ruimte gemaakt. Hindi pPeople maar geen Hindoe mensen. Twee coupé s verder werden we hartelijk uitgenodigd Harrie door een man voor het raam en ik bij vier jonge mannen/vrienden die een track gingen doen in het noorden. Gezellige tijd gehad in de reistijd die 11uur zou duren maar uiteindelijk 15u das heel normaal in India. En negatieve mensen heb je ook overal. De meeste contacten zijn positief

  • 31 Augustus 2015 - 12:08

    Jeanne :

    De treinreis overleefd achteraf viel het mee. Derde klas het kon nog ergerde coupé s bestonden uit drie bedden boven elkaar dan een gangpad en tegen het raam nog twee stapelbedden. De raambedden waren nog vrij daar in eerste instantie ons genesteld. Alles was nog in diepe rust. Op een gegeven moment heb ik me in het middelste bed geworsteld en een uur geslapen. Ja vier uur op is toch wat vroeg. Er lag een dame onder me die zich gedroeg als the Queen en bonkte zo dat ik mijn bed verliet. De samenstelling was inmiddels veranderd op het bed voor het raam lag werkelijk de happy Budah in het wit die ging liggen en de gehele bank voor zichzelf nodig had . The Oueen voelde zich niet lekker en ging ook liggen. De tussen bedden opgeklapt bleef er op een bank plaats over voor 6 personen wat echter niet lukte en Harrie op de grond ging zitten. O dat ko niet maar er werd geen ruimte gemaakt. Hindi pPeople maar geen Hindoe mensen. Twee coupé s verder werden we hartelijk uitgenodigd Harrie door een man voor het raam en ik bij vier jonge mannen/vrienden die een track gingen doen in het noorden. Gezellige tijd gehad in de reistijd die 11uur zou duren maar uiteindelijk 15u das heel normaal in India. En negatieve mensen heb je ook overal. De meeste contacten zijn positief

  • 31 Augustus 2015 - 15:57

    Hans En Ria:

    Harry alsnog gefeliciteerd met jouw 65e verjaardag,wij zijn weekend weg geweest en kunnen jouw nu pas de felicitatie sturen. wij genieten v an jullie verhalen. wij zullen jullie nog met plezier volgen geniet ervan.

    Hans En Ria

  • 31 Augustus 2015 - 22:21

    Christa Toine:

    Ook van ons nog proficiat met je verjaardag Harrie!
    leuk verhaal van de apen.
    Die geven zichzelf tednminste cadeautjes!
    heel grappig! geniet van alle leuke, lieve mensen om jullie heen.
    Voor Jeanne en jou nog veel reisplezier!

    Groetjes Chris Toine.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Bombay

Op reis in de Balkan

Griekenland, albanie, croatie

Recente Reisverslagen:

13 September 2015

India, terugblik

12 September 2015

India, de Efteling

12 September 2015

India, Jodhpur

08 September 2015

India, Jaipur

08 September 2015

India, Bikaner
Harrie

Actief sinds 06 Jan. 2012
Verslag gelezen: 529
Totaal aantal bezoekers 199465

Voorgaande reizen:

20 September 2023 - 20 September 2023

Azie 2023

04 Oktober 2022 - 04 Oktober 2022

Asie 2022

05 Oktober 2021 - 12 Oktober 2021

Karpathos

17 Januari 2019 - 14 Maart 2019

Nepal Bangaladesh 2019

16 Oktober 2018 - 13 November 2018

Japan okt 2018

10 December 2001 - 10 April 2018

Azie 2018

12 Januari 2017 - 12 April 2017

Azie 2017

02 Oktober 2016 - 01 November 2016

Peru Chili Bolivia 2017

01 Januari 2016 - 03 April 2016

asie 2016

05 Januari 2016 - 19 Januari 2016

Cuba

06 Mei 2015 - 30 Juni 2015

Op reis in de Balkan

14 Januari 2015 - 20 Maart 2015

Thailand Laos cambodja Philipijnen 2015

13 Februari 2014 - 13 Februari 2014

Myanmar Philipijnen maleisie

11 Augustus 2013 - 04 September 2013

India

12 Januari 2013 - 10 Maart 2013

Vietnam Laos Thailand

12 Januari 2012 - 10 Maart 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: