Chanting - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Harrie Spijkers - WaarBenJij.nu Chanting - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Harrie Spijkers - WaarBenJij.nu

Chanting

Door: P

Blijf op de hoogte en volg Harrie

18 Januari 2019 | Thailand, Bangkok

Hallo

Mijn geluksnummer is een fiasco geworden. Mijn nummer dealer suggereerde , dat ik maar eerst meer tot Boedah moest bidden. Vanavond is er een gebedsdienst in de tempel hier tegenover , vertelde hij , go there.

Dus ik ernaar toe. Bij de ingang werd ik vriendelijk verzocht een toegangspakket te kopen bestaande uit: wierrokstokjes, 2 kaarsen, een amarilles , een stokje om 20 bath op te steken , 5 meter draad , eveloppe, en een flesje water.

Het was er erg druk , ik telde gauw 1000 thai , en een falang.
Er lagen rieten strandmatjes waarop je kon gaan zitten. Een niet monnik heette iedereen welkom.

Boven de hoofden van de bedegasten ,waren kruislings draden gespannen die onderling verbonden waren, de ontvangen draad moest je aan je hoofd bevestigen en boven aan de kruisdraden vastmaken . Zo werd iedereen met elkaar verbonden.

Een klap of een enorme gong en daar kwamen de monniken . Achter mij midden tussen het publiek ,stond een houten stoel waarop een van de gebedsheren plaats nam. Naast hem een tafel met 3 flessen water 1 fles met een bruine uitziende vloeistof , een bak rijst en een builtje chips. Op een koperen pot lagen 2 kaarsen horizontaal te branden. Een aankomende monnik zat ernaast om e.a aan het opperwezen aan te reiken.

Weer een klap op de gong , ja daar gingen we.
Rampaga kramoago tro heila do danwannada daw nal na na , gezongen door 5 rode monniken, 65minuten aan een gesloten , de geluidsinstallatie op 150db , hoezoo house muziek. Nu snap ik waar het is uitgevonden . Na. 10 minuten heb ik wc papier in mijn oren gepropt. Niet dat wat hielp . Met een ongelooflijk tempo dramde de 5 monniken door.

Mijn achter mij zat een monnik , je gelooft het niet ,hij was in slaap gesukkeld. Een paar klappen op de gong en weet ik wat meer, alsof er eenn straaljager over kwam , de eerste sessie was voorbij.

De contributie, de envloppen werden door vrijwilligers opgehaald. De gekochte lotus bloem werd in een vierkant gevlochten.

Een knal en klap op de gong , de tweede sessie was gestart. Het is een gek gezicht om 1000 mensen te zien die met een touwtje op het hoofd met elkaar verbonden zijn.
Banbangbang kaps trappa imodalkung.
Het tempo van de was gestegen tot boven een harstslag van 145 slagen per minuut.
Je begon ervan te zweven.
Hier heb je geen coke , jabba, ice , of crystal melth nodig, om in andere sferen te vertoeven. Chanting noemen ze dit . En die slaperd achter mij was niet in beweging te krijgen. Af en toe stopte zijn hulp een chip in zijn neus.
De man met hamer sloeg ritme gewijs nog meer deuken in de gong.

Voor de derde sessie werden de stokjes met de 20 bath ( 0,60 euro) in beslag genomen.

Momental bering dramaan matee pasee,
De derde sessie was begonnen.
Hoezoo de monikken moe , het ging nog harder ( zie het mee gestuurde geluid)
Lang duurde deze marteling niet, na het geluid van een f 16 , trok de menigte het hele touwtjes netwerk aan gort , stonden op en stortte zich op o. a op mijn achter huizende monnik.
Deze flikkerde de pot met kaarsvet over mij heen , en begon met water te gooien om de menigte op een afstand te houden.

Totaal verbouwereerd ben ik weggevlucht,
wat ervan de ongelukkige monnik geworden is weet ik niet.
In het hostel heb ik de deur gebarricadeerd en twee slaappillen ingenomen , met een texazepam er boven op.-

Uw Chanting reiziger

• 18 Januari 2019 - 12:53

Patrice Vermeer:

Hoi Harrie,
    Manman, wat maak jij allemaal mee zeg! Zoiets zal hier in 100 jaar niet gebeuren. Wel heel amusant om te lezen, maar minder om echt mee te maken de ik. In ieder geval heb je als het goed is wel lekker geslapen!? Houd je taai!
    Groet Patrice