Kadidiri Paradise - Reisverslag uit Sulawesi Island, Indonesië van Harrie Spijkers - WaarBenJij.nu Kadidiri Paradise - Reisverslag uit Sulawesi Island, Indonesië van Harrie Spijkers - WaarBenJij.nu

Kadidiri Paradise

Door: Harrie

Blijf op de hoogte en volg Harrie

08 Maart 2016 | Indonesië, Sulawesi Island

Hallo

Hier een berichtje van Paradise.
Ik zit op een eiland genaamd Palau Kadidiri. Mijn medebewoners zijn erg vriendelijk ,drie duitsers, een rus met een indonesische vriendin ,vijf lokale inhabitants en vier honden.

Er is geen stroom , en het water moet op een ander eiland worden gehaald.
Hier is het basis eten vis. Een lokale bewoner gaat met een soort harpoen onze lunch en diner in de zee vangen.

Hier zijn onbeschrijflijke mooie koraalriffen met veel prachtig gekleurde vissen. Het water is helder .
Als je snorkelt lijk je te zwemmen in een hemels zee aquarium.

Een waar paradijs nietwaar maar ....

S avonds zorgt een kleine generator voor een beetje stroom.
Een indonesier heeft een versterker die hij gebruikt om ons zijn gitaar te laten horen.
Hij speelt met de mp3 tjes mee . Muziek van Coldplay en lokake helden.

Zit je op een onbewoond eiland midden in de indische oceaan totaal stressloos , zit er een mislukte gefrusteerde gitarist jou avonden te verknallen.

De rus is een ander verhaal. Hij rent met zijn Canon in leger tenue op en neer om alles wat hij ziet vast te leggen. Hij heeft het er druk mee.

Zijn kamer is naast die van Puttin onze eiland gitarist.
Puttin waar ken ik die naam van?

Uw stressloze reiziger

• 18 Maart 2016 - 10:42

Ivo Schrameijer:

Lees je verslagen met veel plezier, en wil zeker ook eens zo een reis maken.
    Vraag me alleen af wanneer een onbewoond eiland een onbewoond eiland is ? lees dat er volk genoeg is , maar dit is zo maar een gedachte hoor. Ik heb een erg leuke indruk van jouw manier van reizen.
    Ik wil met mijn vrouw ook die kant op, maar georganiseerd trekt mij steeds minder. Op jouw manier is ook weer anders zullen we maar zeggen, moet een midden oplossing zijn.

Groet

Ivo

Verslag uit: Indonesië, Sulawesi Island

asie 2016

Hallo

Mijn beloofde verhaal over de vrouwen van Cuba komt er nog aan ( Jos).
Op Cuba waren er op mijn locatie, de laatste week ,weinig Cubaanse vrouwen , en er was geen internet.
Fidel had de stekker eruit getrokken.

Tevens zal ik rapport uitbrengen over de vrouwen die ik in de ondergenoemde landen tegen kom.
Voor de geïnteresseerden zal ik ook verslag uitbrengen over de mannen.

Maar even over mijn volgende reis.
Die gaat naar China , Hongkong , dan naar Manilla een aantal eilanden rond, waar nog geen backpackers zijn gesignaleerd.
Wel een beetje spannend , op een van die eilanden is de Nederlander Ewald Horn in 2012 is ontvoerd.
Hij was daar als bioloog werkzaam
Koenders weiger losgeld te betalen , want dat schept precedenten.
Wat een lul , die man zit daar nu al 4 jaar in een uitzichtloze situatie weg te kwijnen.

Nee ik ga hem niet zoeken , maar je weet maar nooit.

Dan naar Indonesië , Sulawesi en Lombok.

Terug naar Jakarta waar ik dan bekijk of ik naar Sumatra reis.
Daar woeden nu al maanden grote bosbranden , waar ze zelfs in Singapore en Kuala Lumpur last van hebben.

Terug naar China waar ik met een chinees wit vliegtuig weer terug vlieg.

Deze reis bevat geen grote cultuur wonderen.

Ik hoop dat jullie mee reizen .

Nog een filmtip , kijk naar de film Renevant met Leonardo DiCaprio en Tom Hardy.

Ik heb het er nu nog koud van.

Uw kou kleum