Harrie - Reisverslag uit Bodrum, Turkije van Harrie Spijkers - WaarBenJij.nu Harrie - Reisverslag uit Bodrum, Turkije van Harrie Spijkers - WaarBenJij.nu

Harrie

Door: Bodrum

Blijf op de hoogte en volg Harrie

17 Juni 2015 | Turkije, Bodrum

Hallo
Budrum is een mooie toeristische plaats aan de middenlandse zee. Wij hebben onze camper geparkeerd  op parkeerterrein midden in het centrum tegenover het busstation.  Ik had een deal gemaakt voor de parkeerplaats
We konden alleen uit de camper komen via de chauffeurs stoel, over pannen en stenen en een muur te klimmen. Maar je moet wat nietwaar. Het is niet druk in Budrum.  Ook hier is het crises. De winkels en restaurants staan te wachten op klanten die niet komen. De binnenstad ziet er schoon en verzorgd uit. De haven met zijn kasteel is prachtig . Grote dure turkse plezierjachten liggen aan de kade. Daar tegenover liggen plantsoen waar mensen in bivakkeren. Eerst dacht ik turkse dagjes mensen. Maar deze mensen lagen er niet voor hun plezier. Apathisch , stil met grote hoofddoeken  lagen ze in het gras. Dit waren Syriëische vluchtelingen die op zoek zijn naar een boot voor de overtocht naar het tegenovergelegen griekse eiland Samos . Zeven kilometer water scheidde hen van Europa.  De helft verdrinkt vertelde een turk.  De mensensmokkellars slaan op 3 kilometer van de kust een gat in de boot. Wie niet kan zwemmen verdrinkt. Ik zag bij de vluchtelingen ook veel kinderen.
Wat kun je  hieraan doen ?
Wilders zegt ze doen het zichzelf aan. Is dat zo? Welke keuze hebben deze vluchtelingen. Uit frustratie zijn we gaan winkelen.  Voor onszelf , kleren zijn hier niet duur. En afdingen is een leuke bezigheid.
Morgen verder ons vakantiegevoel oppeppen.

De kilometer vreter.

• 17 Juni 2015 - 13:15

Loes & Luuk:

Hoi Harrie,

Zo zien jullie in het echt wat wij van een hele grote afstand op het kleine beeldscherm zien. Helaas blijkt dit toch werkelijkheid te zijn en iets waar we op dit moment weinig aan kunnen doen.

Hopelijk heeft het winkelen je iets moois opgeleverd, maar dat zullen we wel zien als jullie terug zijn.

Afdingen blijft altijd interessant en bizar, als je uiteindelijk voor jezelf maar het juiste bedrag hebt betaald.

Oja hier in Vught gaat het zn gangetje, ondertussen is het weer beter geworden en schijnt de zon regelmatig met een aangename temperatuur. We genieten van het buiten zijn en de BBQ staat hier regelmatig aan.

Je kippen zijn gaan broeden en ondertussen alweer zes kuikens, wie weet zijn het er nog wel meer als je terug zijn.

Er is nl. nog een kip aan het broeden en daar verwachten we pas over twee weken kuikentjes en wie weet gaan de laatste twee kippen ook nog het nest op, maar dan mag je ze zelf verzorgen.

Groetjes uit Vught

Luuk & Loes