Vertrek - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Harrie Spijkers - WaarBenJij.nu Vertrek - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Harrie Spijkers - WaarBenJij.nu

Vertrek

Door: H.S

Blijf op de hoogte en volg Harrie

01 Januari 2013 | Thailand, Bangkok

Hallo

Iedereen de beste wensen voor 2013.
De familie heeft vele kaarten met wensen gekregen.
Zo accuraat als jeanne is , heeft ze iedereen een kaart( met postzegel) teruggestuurd.

Komende zaterdag wordt ze 60 jaar.
We gaan met de familie een paar dagen naar Parijs.

De jaar wisseling is gelukkig zonder incidenten verlopen.
Ik vind wel dat er zwaar vuuwerk overal is afgestoken. Toen ik op oudjaardag door het bos liep klonk het gedreun van de zware klappen beangstigend , het deed mij aan Syrie denken waar de mensen van alle kanten worden bestookt met mortieren en granaten.

Volgende week zaterdag begint voor mij de reis naar Vietnam laos en thailand.
Het is voor mij spanneder dan vorig jaar, de afstand is vele maal groter , ik ben een jaar oudergeworden , hoe zal het worden.

Van de site waar ben je nu krijg ik allemaal boodschappen , emails die ik niet begrijp , ik moet gaan betalen , net als vorig jaar.
Toen werd ik ook in thailand overvallen met allerlei boodschappen.

(Beste Harrie,

We willen je er graag op attenderen dat er volgende maand een of meerdere pakketten verlopen op hspijkers.waarbenjij.nu. Na verlopen van de onderstaande pakketten kun je nog 150 foto's plaatsen. Er zullen geen foto's verwijderd worden. Om dit te voorkomen kun je eenvoudig jouw pakket verlengen )


Het heeft mij besloten om over te stappen naar http://www.tangatanga.com/hhaspijkers .

Ik zal kijkenof deze site ook in de lucht blift.

Groeten Harrie

  • 01 Januari 2013 - 12:05

    Bea Tax:

    Hoi Harrie,

    Ook van ons de beste wensen !!!
    We zullen je vanmiddag nog wel zien denk ik, maar bij deze toch een zeer leuke en mooie reis gewenst en we zullen je blijven volgen!!

    groeten uit de ansbaldweg uit Diessen

  • 01 Januari 2013 - 20:01

    Ben:

    Hallo Harrie,
    De beste wensen en veel plezier in Parijs.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Vietnam Laos Thailand

Reisverslag van een oude man.

Waarom ga je daar naar toe?
Gaat er iemand mee?
Wat wil je daar zien ?
Is het niet gevaarlijk?
Ga weer naar die scholen?

Dat zijn de vragen van de afgelopen weken die aan mij worden gesteld.

En eigelijk is dat wel leuk, want dan is er in iedergeval interesse in de beweegredenen van een oude man om weer rond te gaan reizen.

Waarom azie, ik denk dat het vooral komt omdat wij vroeger naast indische mensen hebben gewoond.
Het was er altijd anders , eten, praten contact.

Zondag aten wij nassie , het klaarmaken had daarvan , heeft mijn moeder van de buren geleerd.
De rijst werd even gekookt om daarna 6 uur in bed te worden gelegd, s avonds was het perfect eetbare rijst.
Vlees moest niet te vet maar ook niet te droog zijn.
En dan sambal, in een potje van Conimex dat was spannend.

De lucht van de specerijen, kruidnagel , laos en ketoembar.

In 1983 ging mijn zuster naar indonesie , een vliegticket en backpacken.

Nou zij jeanne, dat lijk mij ook wel wat .
Ze kocht in 1984 tickets en vrijdag om 15.00 uur vlogen we weg.
Ik kon het destijds niet bevatten dat ik 18.00 uur later in Jakarta zou staan. Wij stapte uit het vliegtuig , gewoon een vliegveld zoals vele.
Ik dacht toen ze houden me voor de gek , we zijn ergens in Frankrijk of zo.
Maar in de vlieghal zaten indische mensen achter de loketten , waren dat in gehuurde acteurs?
Langs de douna gelopen alles was zeer rustig en relaxt.

Mijn zwager had nog gezegd , let op wat er gebeurd als je de toegangs deur van de hal naar buiten opentrekt.
Inderdaad dat hebben we geweten, van alle kanten werden we belaagd door , taxi chauffeurs, agenten, reisagenten, hotels,een enorme hectiek.

In deze tijd is dat wel anders geregeld bij de vliegvelden.

Pak een taxi achteraan en laat de taximeter op nul zetten was zijn advies nog

Toen wist ik het ik was in indonesie , overgeleverd aan een taxichauffeur die ons ging beroven.
Alles is goed gegaan , we zijn niet beroofd , maar een nieuw soort virus was in mijn lichaam gekropen.

Nu ben ik me aan het voorbereiden voor een nieuwe trip.

Het begint alweer heftig , ik heb een vkiegticket gekocht ( 425 euro retour ) alleen mij naam is nog niet bekend bij JETAIR de chartermaatschappij waarmee ik vlieg , maar het beligische reisbureau zegt dat alles goed komt.

Ik ga van 12-1-2013 tot 10-3-2013 nou ja dat is de bedoeling.

Toen ik nakeek met welke vliegtuigen JETAIR ( niet te verwarren met JET airlines vliegt , kwam ik er achter dat ze alleen een Boeing 737 hebben , nou die komt tot boven de zwarte zee en dan is de brandstof op.
Een tussenlanding is niet gepland.
Ach de belgen zullen wel een tankvliegtuig daar in de lucht hebben om bij te tanken, denk ik.

Harrie

Recente Reisverslagen:

01 Januari 2013

Vertrek

25 December 2012

Algemene informatie

15 December 2012

Start 2012-2013
Harrie

Actief sinds 06 Jan. 2012
Verslag gelezen: 679
Totaal aantal bezoekers 198333

Voorgaande reizen:

20 September 2023 - 20 September 2023

Azie 2023

04 Oktober 2022 - 04 Oktober 2022

Asie 2022

05 Oktober 2021 - 12 Oktober 2021

Karpathos

17 Januari 2019 - 14 Maart 2019

Nepal Bangaladesh 2019

16 Oktober 2018 - 13 November 2018

Japan okt 2018

10 December 2001 - 10 April 2018

Azie 2018

12 Januari 2017 - 12 April 2017

Azie 2017

02 Oktober 2016 - 01 November 2016

Peru Chili Bolivia 2017

01 Januari 2016 - 03 April 2016

asie 2016

05 Januari 2016 - 19 Januari 2016

Cuba

06 Mei 2015 - 30 Juni 2015

Op reis in de Balkan

14 Januari 2015 - 20 Maart 2015

Thailand Laos cambodja Philipijnen 2015

13 Februari 2014 - 13 Februari 2014

Myanmar Philipijnen maleisie

11 Augustus 2013 - 04 September 2013

India

12 Januari 2013 - 10 Maart 2013

Vietnam Laos Thailand

12 Januari 2012 - 10 Maart 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: