Algemeen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Harrie Spijkers - WaarBenJij.nu Algemeen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Harrie Spijkers - WaarBenJij.nu

Algemeen

Door: hspijkers

Blijf op de hoogte en volg Harrie

20 Januari 2012 | Thailand, Bangkok

Hallo
Ik snap niet goed hoe deze site werkt, daarom michien verwarrend.
Internet in thailand is erg verschullend.
Het grootste probleem is dat de verbinding steeds wegvalt.

Oke maar ik ga verder en zal verslag blijven doen zoals ik begonnen ben , gewoon mijn eigen dagboek maken.

Wat te vertellen over bangkok, het is er warm en benauwd ,de lucht was niet vies en erg veronreinigd , alhoewel veel mensen met kapjes oplopen , voor al de verkeersregelaars staan op straat met kapjes.
Nu behoort bangkok tot de steden met een groot file probleem.
Maar de thai hebben er wat opgevonden.
Hoe dat zal ik vertellen.
De verkeersregelaars op de grote kruispunten hebben een walkie talkie , ze schreeuwen er wat in , naar wie dat weet ik niet, Maar op een of anderede manier zetten ze dan de hoofdwegen op groen en laten het verkeer doorstromen. Soms wel een kwartier , de lichten blijven op groen.Het resultaat is dat het verkeer op de hoofd wegen in beweging blijft het werkt. Maar zit je op een zijweg dan heb je pech , je staat daar gewoon stel te wachten.Zo voorkomen ze een infarct.
Hoe gat je door bangkok? Nou ik niet met de fiets, maar met de skytrain een bovengrondse metro lijn werkt goed, of bus en taxi.
Even over de bussen dat zijn de cowboys de piraten maar ook degene die alles aan de ganghouden , zeer oudebusse een chauffeur erop met een walkman en.gas geven. Hoe ze er door komen geweldig , ik denk dat peter op de bus van conection maar eens een dag mee moet rijdenVerrasend is dat je in bus met openramen verrasend koel blijft.De thai storten zich in de bus met 80% staanplaatsen en een bijrijder haalt het geld op in een cylindervormige geld koker, hoe hij weet wie niet betaald heeft is voor mij een raadsel.De chaufeeur geeft gas en de omliggende rijdende auto wijken uit, de bus heeft voorrang. En blijven in beweging , ze creeren hun eigen route.Bangkok is een zeer moderne stad , wel duur , ik heb eens gekeken in electronica winkels, ze lopen 6 tot 12 maanden achter , wel is alles aanwezig , nog weingig tablets gezien.
Een tablet kost even duur of uurder.
Het eten ongelooflijk alles aanwezig en goed.Je moet wel altijd zeggen no spycy , thai eet pittig en gekuid.
Een ander groot verschil is als mense je iets aanbieden en je zegt nee dan dringen ze niet aan , thai zij respectvolle mensen.
Van de terreurdreiging heb ik nog niet veel gemerkt wel wat miltairen op belangrijke plaatsen,wat ik niet begrijp is dat terroristen iets zouden bedenken tegen thailand.Als ze willen dat ze de mensen tegen zich krijgen dan moeten ze een aanslag plegen ongelooflijk stom denk ik.
Thailand is nooit overheerst geweest door een ander land of grotte mogendheid , het zijn totaal andere mensen dan in de ander omliggende landen. Thai houd van zij land en koning.
Om 8.00 en 12.00 en 6.00 klint het volkslied even , de thai staat even stil , dat doe jegewoon.
De koning is een heilge , zeg daarniets verkeerd over , je draait direct de gevanenis in , daar zijn veel voorbeelden van
Wat ik zelf nog meegemaakt heb is teveel om te vertelle.
Ik heb de bus gepakt , een bus met airco , ledscreen, ligstoelen , . Bij vertrek krijg je etenzoals in een vliegtuig , water en eventueel meer, een stewardess in pak brengt dat rond, een toilet in de bus , enbussen ik ken ze niet in Nederland.
Ik zat in een MercedesBenz, 2 dubbel asser , en ondanks de mindere wegen zweef je over hetasfalt, .
De nederlandse vervoersector zou toch hier eens moeten komen kijken.
Ik vroeg hoe laat zijn we er? En precies op het juiste tijdstip ariveerden we.
De weg voerde door het midden van thailand , door een delta , gelijk nederland alles vlak , dir is de rijstschuur van thailand , kilometers rijstvelden niet spectaculair , maar goed ondehouden geen rommeltje.Dit is michien een algemeen verhaaltje de volgende keer meer over mijn belevenissen
Groeten aan Obi

• 20 Januari 2012 - 15:28

Fons En Ria:

Hoi Harry Wij wensen je een hele fijne reis en hopen dat je niet zoveel heftige dingen meemaakt . Geniet van alle mooie momenten die op je pad komen . We blijven je volgen .Groetjes
    Groetjes Fons en Ria

• 20 Januari 2012 - 17:44

Cees En Loekie:

Prachtige foto's Harrie en boeiende verslagen. We zijn erg benieuwd
    naar jouw verhalen. Je tennisvrienden kijken inmiddels ook mee. Veul plezier!

• 20 Januari 2012 - 18:00

Jolanda:

hee harrie, wat geweldig allemaal. indrukwekkend. Fijn dat het allemaal goed gaat. Ik zie al weer uit naar het volgende verslag. grjolanda en de familie.

• 21 Januari 2012 - 10:05

Jeanne En Obi:

dat gaat goed met de fotoos van je mob kun je ze ook van te voren draaien of op de site. Dat kijkt plezieriger ahum wat een wensen weer. Veel regen dus echt honden weer voor Obi ook dus we komen wat minder buiten haha.H groetenXX